Bergbeklimmen - Reisverslag uit Poznań, Polen van Denise Rosendaal - WaarBenJij.nu Bergbeklimmen - Reisverslag uit Poznań, Polen van Denise Rosendaal - WaarBenJij.nu

Bergbeklimmen

Door: deniserosendaal

Blijf op de hoogte en volg Denise

18 Augustus 2010 | Polen, Poznań

Ja, dat klinkt spannend hé, zo’n titel en dat wel in Polen. Nee, helaas ben ik niet naar de Tatra gebergte in Polen geweest. Vandaag hebben we onze tweede poging gedaan tot het betreden van de botanische tuin in Pozna en met succes. Maar natuurlijk moest er ook iets mis gaan.

Vanochtend hebben we besloten dat Metrijs netjes voor mij de deur en de poort opent en sluit, zodat hij de rest van de dag de sleutels heeft. Zo kan hij dus ook de buurt een beetje onderzoeken en hoeft hij niet bang te zijn dat de huisbaas per ongeluk de deur op slot doet. Achteraf had ik Metrijs op zijn kamer moeten opsluiten!

Ik zou dus na het werk meteen naar huis komen, we zouden niets eten en direct naar de botanische tuin gaan, omdat deze om 6 uur sluit. Krijg ik om 10 over 3 een sms dat hij verdwaalt is. Hij had al een uur rond gelopen en nog niets gezien.

Onze romantische ontmoeting in de regen van maandag had ervoor gezorgd dat zijn mobiel uitvalsverschijnselen ging vertonen, omdat alles simpelweg doorweekt was. We moesten dus op tijd vertrekken, Metrijs was verdwaalt, ik kon geen contact met hem krijgen en hij had de sleutels van het huisje.

Uiteindelijk kreeg ik om kwart over 4 het bericht dat hij toch op de kamer was gearriveerd en dat hij ook nog een winkeltje had gevonden. We hebben een heerlijk KitKat-ijsje gegeten en toen zijn we weer naar de tuin gereden.

Metijs kent natuurlijk als die namen van alle bomen en planten, dus ik voelde mij een leek. Maar ik heb mij prima vermaakt, want ik zag een grote rots. Dus ik begon er voor de gein in te klimmen, maar ik had niet zo veel grip met mijn schoenen, dus ik kwam net een halve meter van de grond af. Het frustrerende was dat Metrijs er daarna wel helemaal in klom, dus ik moest natuurlijk ook naar de top. Na even stuntelen lukte het mij ook en toen konden we weer rustig verder lopen.

Het was erg mooi om te zien en we hebben natuurlijk een aantal erg mooie foto’s geschoten. Van bomen tot planten en van bloemen tot waterpartijen, er was van alles wel wat.

Metrijs is een echte McDonalds kenner, dus ik vond dat hij ook een keertje naar een Poolse McDonalds moest. Deze zitten echt overal, nog erger dan in Nederland. Dus ook 2 kilometer van mijn huisje af. Toen we die enorme maaltijd naar binnen hadden geschoven was het tijd voor mijn volgende verassing. Metrijs wilde graag de film Kick Ass zien, maar daar leek mij nou echt niets aan. Voordat ik naar Polen vertrok weigerde ik dus die film te downloaden, maar in Polen heb ik het toch maar gedaan. Dus we hebben allerlei lekkere hapjes gemaakt, de laptop op een stoel gezet en de rest van de avond hebben we dus een film gekeken. Ik moest toegeven dat de film af en toe leuk was, maar Metrijs moet ook toegeven dat de film toch niet zo geweldig was.

  • 28 Augustus 2010 - 08:22

    Elle:

    haha super veel moeite en een heel verhaal over de film, is ie tog niet zo leuk:D metrijs metrijs tog:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 24891

Voorgaande reizen:

05 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Cehave stage in Polen

Landen bezocht: